....

....

Zatrzymaj sie i uzyj magicznych slow.


posted by Matka-polka-z-wyboru on , , , ,

1 comment

Są w życiu każdego człowieka takie chwile, że należałoby stanąć, choć na sekund kilka. 
Rzucić wszystko, usiąść wygodnie. 
Wyłączyć telewizor, komórkę i zastanowić się nad swoim życiem. Nad ludźmi, którzy nas otaczają i nad tymi, których w naszym życiu brak. 

Panuje przekonanie, że młodsze osoby powinny mieć szacunek do starszych, że to starszym trzeba nadskakiwać, kłaniać się pierwszorzędnie w pas. 
Owszem tak, ale jednym z tych momentów nad którymi warto się zatrzymać jest ten, kiedy to owa starsza osoba od nas wyrządziła nam jakąś krzywdę. Nie tylko fizyczną, ale przede wszystkim psychiczną. 
W mojej głowie kołacze pytanie ... 
Czemu nie potrafi mnie przeprosić? 
Czemu uważa, że skoro różni nas równe 30 lat, to zawsze ja powinnam biec i padać na kolana, nawet jeśli nie czuję się niczemu winna? 
Znosiłam z pokorą i milczeniem wszystkie te sytuacje, w których wyraźnie pokazywała swoją wyższość nade mną. 
Byłam zawsze, w każdej potrzebie. Rzucałam swoje obowiązki, plany. 
Pędziłam, kiedy mnie potrzebowała, wspierałam kiedy walił się Jej świat.

Dziś jestem dla niej nikim. 
Nie widziałyśmy się 8 miesięcy. Każdy kolejny 19-nasty dzień miesiąca jest dla mnie bardzo bolesny. Czas nieubłaganie płynie, a niewypowiedziane "przepraszam" wisi nad nami jak czarna chmura trującego dymu. 
Grzęźnie mi w gardle, bo mam dość bycia ścierką do podłogi. 
Jestem też człowiekiem, jestem matką, żoną. Zasługuję także na to, by szanować moje uczucia i liczyć się z tym, że mogę oczekiwać przeprosin. 
Umiejętność wypowiadania magicznych słów świadczy o kulturze człowieka, o jego zdobyciu się na przyznanie do błędu. 
Każdy ma do nich prawo, tak jak do usłyszenia magicznego słowa.

1 comment

Leave a Reply